CD-ROM




A program hardver és szoftverigényei
A program futtatásához a következő minimális szoftver és hardver feltételek szükségesek.
Szoftver:
Minimum : Windows 98SE
Ajánlott : Windows XP
Hardver:
Minimum: Intel Pentium IV processzor 2GHz, 512MB RAM, 500MB szabad
merevlemez.
Ajánlott : Intel Pentium Core2 Duo, 2GB RAM, 1GB szabad merevlemez.

FIGYELEM!

Tisztelt Partnerünk!

Amennyiben rendelkezik az előző kiadványunkkal is, és a MÉN- program korábbi verziója már telepítve van az Ön gépén, akkor kérjük, installálás előtt kövesse az itt leírt utasításokat:

Előző program eltávolítása

1. Nyissa meg a Start menüben a vezérlőpultot (control panel)
2. Válassza ki a Programok telepítése és törlése (add or remove programs) ikont és kattintson rá duplán.
3. A megjelenő ablakban láthatja az Ön gépén telepített programok listáját, melyből keresse ki és kattintson rá a MÉN 2005 CD-ROM bejegyzésre és nyomja meg a Módosítás/eltávolítás (change/remove) gombot.
4. Kövesse végig az eltávolítás lépéseit és a befejezés után telepítheti az új MÉN programot.

A szoftver telepítése és indítása
A CD-ROM behelyezése után pár másodperc múlva automatikusan elindul a M.É.N. telepítőprogramja (amennyiben az automatikus indítás nincs tiltva a gépen), ha ez nem történik meg, akkor az asztalon található Sajátgép (angol: My Computer) ikonra kattintva válasszuk ki a CD-meghajtót, majd a MÉNSETUP.EXE-re duplán kattintva indítsuk el a telepítőt. A kellemesen és egyszerűen használható telepítő varázsló segítségével hamar felmásolódnak a program futtatásához szükséges fájlok a háttértárolónkra, valamint a gyors indításhoz egy M.É.N. nevű ikon az asztalra. A telepítés befejezése után ezzel indítható a M.É.N. szoftver.

Nyelvválasztó bejelentkező képernyő
Itt kiválaszthatjuk, hogy milyen nyelven szeretnénk kommunikálni a programmal, ez lehet: magyar (Magyar), angol (English) vagy német (Deutsch). A segítség/help/hilfe feliratokra kattintva segítséget kaphatunk a program használatához, a kilép/exit/austritt feliratokra kattintva pedig kiléphetünk a program bejelentkezőképernyőjéről. Amennyiben választottunk egy nyelvet, betöltődik a program kezelőfelületét és minden adatot tartalmazó főablak, mely új designos és korszerű kialakításának köszönhetően szinte minden funkció azonnal, egyetlen kattintással elérhető, erőteljesen elősegítve ezzel a kényelmes és gyors kereséseket és informálódást.

Aktiválási útmutató
Miután a programot feltelepítettük, választhatjuk a demonstrációs módot (ebben a korlátozott formában az adatok és a funkciók egy része érhető csak el). Ezt a módot maximum 5 napig vagy az első 20 indításig tehetjük meg. Miután lejárt az  5 nap vagy a húsz indítás megtörtént más csak aktiválással használható a
CD-ROM. Az aktiválás után a program összes adata és funkciója elérhető.

FIGYELEM !

Vásárlást követő aktiválás után a szoftver használati joga 6 hónapig él. Két héttel a lejárat előtt a program felugró ablakban figyelmeztet a közeledő lejáratról. Az 5 nap vagy húsz indítás lejárata után a fél év használati idő azonnal elkezdődik.
A CD-ROM megvásárlása után a szoftvert 1 gépre lehet feltelepíteni. Ha több gépen is futtatni szeretné a programot, hívja munkatársunkat a 801-6901-es telefonszámon, aki segítséget nyújt a plusz használati jogokkal kapcsolatos információkkal, amit kedvezményes áron vásárolhat meg cégünktől.

FIGYELEM!

Hogyan aktiválhatja a programot?

1. Amennyiben az első felhasználáskor a Demonstráció Módot választotta, nyomja meg a program jobb felső sarkában található I (Információ) betűt.
Ha első használatra aktívvá szeretné tenni a programot, kattintson a Szoftver Aktiváció gombra.

2. A CD-ROM tartalmaz egy mellékletet, egy aktivációs kódsort, amit a megjelenő ablakba kell begépelni. Ezuán kattintson a Telefonos aktiváció gombra, majd ha túljutott a következő ablakhoz, hívja munkatársunkat a 801-6901-es telefonszámon, diktálja be neki a képernyőn megjelenő Regisztrációs kódsort, melyre válaszkódot ad (Aktivációs kulcs), ezt gépelje be a párbeszédablakba. Ha ez megtörtént, egy újraindításra van még szüksége a szoftvernek és a CD-ROM-on található összes funkció és adat elérhetővé válik.

 

A főablak alkotóelemei és ezek részletezése

1. Irányítópult
A képernyő jobb alsó sarkában található melyben a főbb funkciók gombjai jelennek meg, elérhetőek a lista megtekintése illetve a részletes adatok böngészése közben is, anélkül, hogy a cégeket tartalmazó lista, a bővebb adatai vagy a reklámképpel rendelkező cégek logója háttérbe kerülne! A gombok bármelyikére történő kattintáskor a menüpont tartalma a felette elhelyezkedő függőleges sávban jelenik meg.

Szűrés műveletek
Ebben a menüben 3 szűrési módra van lehetőség, a „Szabad Szavas Keresésre”, „Egyszerű Szűrésre” több szempont alapján vagy „Összetett Szűrés”-re az egyszerű szűrésnél megadott kritériumok logikai elemekkel szabadon összevariálható feltételrendszer szerkesztésével.

Szabadszavas kereső
Az ide beírt szóra vagy szórészletre fog keresni a szoftver, megvizsgálva egy cég minden részletes adatát is, ha bárhol talál ilyet tartalmazó céget azt kilistázza és a találati darabszámot megjeleníti a státusz sorban.

Egyszerű Szűrés
A kategóriákban legördülő menük segítségével választhatjuk ki a keresett elemet, majd a mellette található lefelé mutató nyíl segítségével felvehető a szűrési listába. Ha kész vagyunk az összeállítással az „OK” gomb megnyomásával aktiválhatjuk a szelekciót, az eredmény rövidesen megjelenik a céglistában illetve a darabszám a státusz mező erre a célra szolgáló mezőjében. Lehetőség van ezen összeállított feltételrendszerünk elmentésére amenynyiben szükségünk lesz rá más alkalommal is, és nem szeretnénk újra összeállítgatni, erre szolgál a „Mentés” gomb mellyel eltárolhatjuk azt egy fájlban, és a „Betöltés” gombbal olvastathatjuk vissza.

Összetett Szűrés
Az Egyszerű Szűrésnél a gyűjtőmezőbe rakosgatott kritériumokat a mezőben rájuk kattintva, majd az Összetett Szűrés gyűjtőmezője mellett található lefelé mutató nyilacskára nyomva áttehetjük, majd logikai elemekkel tarkítva az egyszerűbb tartalmú szűrésektől egészen a legösszetettebb és legbonyolultabb szűrésekig szerkeszthetjük feltételrendszerünket, végül egy „OK” gombra kattintva megtekinthetjük az eredményt, darabszámát az előző két szűréshez hasonlóan a státusz sorban találhatjuk, a feltételrendszerünket pedig itt is a „Mentés” és „Beolvasás” gombok segítségével tárolhatjuk el fájlban vagy olvastathatjuk vissza.

Teljes adatbázis megjelenítése
Erre a menüpontra kattintva – amenynyiben végeztünk már valamilyen szűrést – megjeleníthető az adatbázisban található összes cég listája, a státusz sorban a szelektált cégek mezőben az összes cég száma válik láthatóvá!

Beállítások
Ezen menüpont segítségével meghatározható, hogy a szoftver a keresések eredményét milyen kimeneti eszközön tegye láthatóvá, ha a képernyőt (céglista) választjuk (ez az alapértelmezett), akkor a főablakban, listában jelenik meg; ha az Excel fájlt, akkor a keresés menüben a feltételek megadása és „OK” gomb megnyomása után programunk leszűri a cégeket, majd egy ablakban bekéri az XLS fájl nevét és helyét amiben és ahol tárolni fogja az adatokat; ha pedig nyomtatót választunk, akkor a szelektált eredményt egyből rá is küldi az alapértelmezettként beállított nyomtatónkra.

A Beállítások menüben ezen kívül még megadhatóak azon elemek, amiket a főablak céglistájában mindenképp látni szeretnénk és eltüntethetjük a képernyőről a számunkra kevésbé fontos adatokat.

Kilépés (Program bezár)
A szoftver futásának befejezésére szolgáló gomb, nem a nyelvválasztó menübe lép vissza, hanem teljesen bezárja a programot.

2. Céglista
A képernyő legnagyobb területét elfoglaló, cégeket megjelenítő lista. Fölötte a listával kapcsolatos műveletek gombjai találhatóak.

Adatexport (lista formában)
(Megjegyzés: a listában megjelenített adatok bővítése vagy eltüntetése az Irányító pult „Beállítások” menüpontjában igényeinknek megfelelően változtatható.) A lista fölött található Adatexport gombra kattintva az összes cég vagy szűrés után a szelektált cégek, illetve megadott sorszámhatárok közti vagy akár csak a kijelölt cégek elmenthetőek XLS (Microsoft Excel), Word/RTF, CSV vagy DBF formátumba.

Lista nyomtatása
A lista fölött található „Nyomtató” gombbal az itt található összes – vagy szűrt cég(ek) kinyomtathatóak. Az adatexporthoz hasonlóképpen szintén megadhatóak sorszámhatárok, de lehetőség van kizárólag azon cégek kinyomtatására is, melyeket a céglistában a kijelölő oszlopban egyesével megjelöltünk, ehhez a nyomtatás ablakban be kell pipálnunk a „Csak a kijelölt elemeket” szöveg melletti kis négyzetet.

Csoportos fax küldése
Ezzel a szintén lista fölötti „Fax” gombbal a fax-számmal rendelkező cégek számára fax küldésére nyílik lehetőségünk.

A Fax küldése funkció csak Windows XP vagy Windows 98 rendszeren működik. A funkció használata előtt kérjük, telepítse a CD "Print" könyvtárában található FAX Printer Driver-t az installdriver.exe program futtatásával.

Figyelem! A program faxokat TXT (hagyományos szöveges fájl) és RTF (Rich Text File - Microsoft Word által támogatott fájl, alapvető formázásokat tartalmazhat) formátumú állományok alapján tud küldeni. RTF formátumú állományok esetén a program csak akkor tudja elkészíteni a FAX-okat, ha egyrészt telepítve van a gépre a Microsoft Word programja, továbbá a program CD-jéről telepítésre kerül a Print könyvtárban található PInst.exe segítségével egy „Print to Fax” megnevezésű nyomtató. A megjelenő ablakban határozható meg, hogy mely cégek adataiból (sorszámtartomány megadása) készüljenek a faxok, továbbá, hogy mindenkinek, vagy csak a kijelölt partnereknek küldjön faxot a program.
Miután ezt megadtuk, a következő lépés az adatok elküldése. Ez több lépésben valósítható meg. Első lépésben elő kell állítani a küldeni kívánt szöveget. Ehhez használhatunk bármilyen szövegszerkesztőt vagy a program saját beépített szerkesztőjét is. A program RTF és TXT állományokat képes fogadni. Ezekben az állományokban lehetőség van mezőnevek elhelyezésére ###mezőnév### alakban, ahol a mezőnév egy adatbázis mezőnevet jelent (például Űgyvezető, azaz ###Ugyvezeto###). Ezek a mezők a tényleges küldés előtt a megfelelő mezőértékre le lesznek cserélve, így akár névre szóló faxok is készíthetők a program segítségével.
A második lépésben az elkészült állományt kell betölteni a programba. A betöltés során a program ellenőrzi a betöltendő állományt. Utolsó lépésként a megfelelő paramétereket kell beállítani. (Ilyen a faxmodem neve, ezt a beállítást elmenti a program, és csak akkor kell újból beállítani, ha megváltozik.) Ezután az adatok elküldhetők.

Az adatküldés végrehajtásához a program egy több lépéses ablakban ad lehetőséget. Ebben az ablakban a fázisok között a "Tovább" és "Vissza" gomb segítségével lépkedhetünk.
Az utolsó fázis az adatok elküldése. Ezen az oldalon a "Küldés" gomb segítségével küldhetők el az adatok. A gomb megnyomása után a program először összeállítja a küldeni kívánt adatokat, majd ezután elkezdi a küldést, melynek során a sikeres és sikertelen küldések bejegyzésre kerülnek a képernyőn. A küldések a "Megszakítás" gomb segítségével bármikor megszakíthatók. A küldés befejezése után lehetőség van mindenkinek vagy csak a sikertelen küldéseknek újraküldeni az adatokat.

3. Részletes adatok megjelenítése /Exportálása /Nyomtatása és a Státusz mezők:
A cégek bővebb információit és reklámképét tartalmazó részletes adatok blokk megjelenítése a főablak legalsó sorában található „Részletes adatok megjelenítése” szöveg melletti kis négyzet bejelölésével, eltüntetése ugyanerre újabb kattintással történik. A megjelenítés mellett a főablak bal alsó sarkában megtalálható még 2 funkciógomb: az Exportálás és a Nyomtatás, melyek kizárólag a részletes adatokhoz tartoznak.

Az Exportálás gomb megnyomásával text (TXT) formátumba menthetjük az éppen megtekintett cég minden szöveges részletes adatát, a Nyomtatás gomb segítségével pedig kinyomtathatjuk ezt.

A Státusz mezők 3 számadat megjelenítésével segítenek a tájékozódásban, az első mező az összes adatbázisban található cég darabszámát, a második a szűrések menüben megadott és leszűrt cégek számát fedi, a harmadik pedig az aktuális cég sorszámát mutatja amelyiken éppen állunk.

4. Etikett nyomtatása - Új fejlesztés

Az „Etikett nyomtatása” menüpont kiválasztása után címkékre nyomtathatunk az adatbázisból, de ehhez előbb be kell állítanunk az optimális konfigurációt. Lehe-tőség van a címke szövegének és stílusának meghatározására. A szövegben külön-böző mezők adatai is elhelyezhetők a „Mezőnév beillesztése“ gomb segítségével.

A címkék adatai a „Címke szerk.“ gomb segítségével adhatók meg. Néhány alap címketípus az „Alapcímkék” melletti legördülő listából kiválasztható.

Lehetőség van egyetlen címke nyomtatására is. Ilyenkor megadható a címke sor- és oszloppozíciója. Az elkészült címkéket nyomtatni a „Nyomtatás“, menteni a „Mentés“, elmentett adatokat beolvasni a „Beolvasás“ gomb segítségével lehet.

Amennyiben a „Csak a kijelölt partnerek“ be van jelölve, akkor nyomtatásra csak azok a rekordok kerülnek, amelyek előre ki lettek jelölve a kijelölő oszlopban.
A „Kijelölt partnertől“ bejelölésével attól a rekordtól kezdi a nyomtatást amin éppen állunk. Ez a lehetőség kifejezetten előnyös ha pl.: egy áramszünet miatt leáll a nyomtatás és nem akarunk mindent újra kinyomtatni, de a „Sorszám határok“ pontnál is megadhatunk bármilyen intervallumot.